Edmund & Tommy over de besturing van Super Meat Boy


Edmund McMillen en Tommy Refenes vertellen over de besturing van Super Meat Boy. Ik weet dat ik al vaak over Super Meat Boy heb geschreven – misschien wel te vaak – maar dit is één van de interessantste kijkjes achter de schermen tot nu toe. Edmund begint met de gewaagde uitspraak dat de besturing van Super Meat Boy misschien wel beter is dan de besturing van die andere SMB (als in: Super Mario Bros). Als Tommy vervolgens uitlegt in hoeveel detail hij aan de controls heeft gesleuteld ben je nog bijna geneigd hem te geloven ook. Dat gaat zo ver als Meat Boy 0,05 seconde langer aan de muur laten kleven om de walljump net dat beetje soepeler te maken. Er is volgens mij een speciaal soort talent voor nodig om zulke kleine gebreken überhaupt te herkennen. Je merkt dat Edmund Tommy haast beschouwt als een tovenaar om wat hij heeft gedaan met de besturing, terwijl die het zelf meer ziet als eindeloos tweaken en uitproberen.

De eerste recensies zijn ondertussen erg lovend (one of the best platformers I’ve ever played, one of the finest 2D platformers ever made), dus al dat harde werk was blijkbaar niet voor niets. Super Meat Boy verschijnt deze week voor Xbox Live Arcade en later dit jaar ook voor WiiWare en pc.

Nog meer Meat Boy? Bekijk ook deze lovende video-review:

[g.forum]

Lees ook:Super Meat Boy-shirts nu ook geschikt voor kleine mensen
Lees ook:Komt Super Meat Boy nog wel naar de Wii?
Lees ook:Helaas: deze Super Meat Boy Galaxy bestaat niet echt
Lees ook:Citaat: Edmund McMillen (Super Meat Boy) over moeilijke spellen
Lees ook:En zo ziet Super Meat Boy eruit op mobiele telefoons

13 reacties op “Edmund & Tommy over de besturing van Super Meat Boy

  1. berend jan

    IK WIL NU VLEES JONGEN OP MIJN WII SPELEN…
    .
    Damn you Microsoft met jullie zakken geld waardoor de (van origine Wii exclusive) ineens fist on Xbox uitkomt… :(
    .
    Nouja nog even en we kunnen Meat Boy spelen, ik koop vast een aantal extra controllers, dan ga ik in een weekend meatboy en Bit Trip runner uitspelen (yeah Right)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Erik

    Ach ja, het is nu even frustrerend… maar als je het bekijkt vanuit het perspectief van Xbox- en pc-bezitters is het juist awesome dat het spel op zoveel platformen beschikbaar komt. Een paar weken exclusiviteit was ongetwijfeld een eis van Microsoft, maar over een paar maanden zijn we dat weer vergeten. :)

      /   Beantwoorden  / 
  3. berend jan

    Ik weet alleen niet op welk platform ik hem moet kopen, PC betekend dat ik hem vaak kan spelen als ik hem op mijn Wii koop dan bestuurd hij beter maar kan ik het minder vaak spelen IVM een TV kijkende vrouw

      /   Beantwoorden  / 
    1. Gulzt

      Koop j’m voor zowel je Wii als je PC, dan kun j’m het meest spelen :-)

        /   Beantwoorden  / 
    2. Inno Vation

      Deel jij nog je televisie met je vrouw, berend jan?

        /   Beantwoorden  / 
    3. Erik

      Ik zou het van de extra’s af laten hangen. Op de pc weet je dat je er een level editor bij krijgt (erg tof in mijn ogen), maar Edmund heeft de hele tijd beloofd dat er voor Wii-bezitters ook iets speciaals in zou zitten. Hij kan/mag/wil alleen nog niet zeggen wat. Mario als speelbaar personage? Een extra wereld gebaseerd op bekende Nintendo-spellen? Ik hoop op iets tofs om de langere wachttijd te compenseren.
      .
      Overigens zag ik hem vandaag op Twitter een deal met Notch sluiten om het Minecraft-mannetje nog even snel als speelbaar personage in de pc-versie te stoppen. Misschien geeft dat voor jou de doorslag. ;)

        /   Beantwoorden  / 
  4. zgs

    Fijn muziekje ook (I, Cactus – Chartreuse Cactus)

      /   Beantwoorden  / 
  5. Mr. Kerstbal

    Heeft iemand het al voor de 360? Ik ben het sinds giteren aan het spelen. Het is natuurlijk wel frustrerend om keer op keer dood te gaan op hetzelfde level, maar toch blijft het spel zelfs dan verbazingwekkend leuk. Fantastische game, en maar voor 800 MS points (10 euro denk ik?) tot eind november.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Erik

      *Jaloers!*
      .
      Maar nee dus, ik moet braaf wachten op de Wii-versie.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gulzt

        Erik heb je toevallig een iPhone? Ik kan je echt aanraden om “The Impossible Game” te kopen.
        Voor Xbox-bezitters geldt hetzelfde, dit is echt een must-have!

        ‘t is echt een platformer terug naar z’n roots. Je kunt uitsluitend springen, de rest gaat vanzelf. Bizar verslavend en sinds ik meatboy ben gaan spelen in flash ben ik weer volop bezig aan the impossible game. de games lijken verrassend veel op elkaar. ondanks dat de impossible game maar een kant op beweegt heeft het dezelfde kern en moeilijkheid.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Shitbull55

          Sowieso is de mobiele telefoon een steeds serieuzer gameplatform aan het worden. Als je ziet welke games er in de appstores van iOS en Android staan word ik daar best warm van! Er zijn genoeg interessante puzzelgames, strategy games en quirky andere spellen om van te watertanden. En dan heb ik het nog niet eens over de Adventure-revival met games als Monkey Island, Broken Sword, Beneath a Steel Sky en nieuwe games als Puzzle Agent! Tijd voor een nieuwe categorie op Games.blog al zeg ik het zelf!

            /   Beantwoorden  / 
          1. Erik

            Ik overweeg soms een iPod Touch te kopen om ook App Store-spelletjes te kunnen spelen, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds te duur. Momenteel kan ik ze dus niet spelen, vandaar dat ik er ook weinig aandacht aan besteed.
            .
            Die Impossible Game ziet er wel leuk uit trouwens (filmpje opgezocht). De graphics hadden wel wat vrolijker gemogen, maar ik kan me voorstellen dat zo’n heel puur spring-spelletje erg verslavend wordt. Jammer dat er geen flash-versie van bestaat. ;)

              /  
          2. Gulzt

            puzzle agent zou ik niet kopen, dat was echt mijn miskoop 2010..

              /  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.